Browse By

Ile się zarabia w marketingu?

Wiele osób stawiających na dynamiczny rozwój kariery zawodowej decyduje się na pracę w marketingu. Jest to branża odznaczająca się dużą różnorodnością, co pozwala m.in. na osiąganie wynagrodzeń na poziomie znacznie wyższym niż średnia krajowa.

Co wpływa na wysokość zarobków w marketingu?

O wysokości zarobków w marketingu w Polsce decyduje szereg przesłanek. Jak podkreślają eksperci z serwisu https://sofista.com.pl/, jest to dość zindywidualizowana kwestia, ponieważ np. osoba zatrudniona na stanowisku ds. marketingu w dużej korporacji w Warszawie zarabia znacznie lepiej niż jej kolega sprawujący tę samą funkcję w mniejszej firmie w Lublinie. Kluczowe znaczenie dla wysokości pensji mają takie czynniki jak: doświadczenie i staż zawodowy, firma i region zatrudnienia oraz stanowisko. Trzeba też pamiętać o rozmaitych dodatkowych profitach, na jakie mogą liczyć marketingowcy. O jakie dokładnie korzyści chodzi, zależy od firmy, niemniej wskazuje się tu m.in. na kursy i szkolenia organizowane przez pracodawcę, pakiety medyczne, karnety na siłownie, premie za osiągane rezultaty itp.

Zarobki w marketingu w praktyce – jak się zarabia w Polsce?

Zamieszczone poniżej przykłady zarobków w marketingu mają charakter orientacyjny, jednak pozwalają uzyskać informacje dotyczące sytuacji na rodzimym rynku pracy:

– specjalista ds. marketingu

Przeciętne zarobki na tym stanowisku mieszczą się w przedziale od 3190 zł do 5880 zł brutto. Ok. 25 proc. specjalistów ds. marketingu zarabia więcej. Młodsi specjaliści zarabiają  natomiast ok. 4000 zł brutto.

– specjalista ds. social media

W artykule https://sofista.com.pl/blog-2/ przedstawiony jest dokładny zakres obowiązków specjalistów ds. social media. Ich przeciętne zarobki wynoszą 4100-5500 zł brutto, niemniej np. w Warszawie są one znacznie wyższe – od 4300 zł do 6200 zł.

– content marketer

Content marketer w Polsce otrzymuje średnio 3500-5000 zł netto. Wiele w tym momencie zależy od tego, czym dokładnie zajmuje się taka osoba. Bardzo często wykonuje ona prace z zakresu copywritingu, na które składa się nie tylko pisanie rozmaitych tekstów, ale też np. wymyślanie sloganów reklamowych czy nazw. W tekście https://sofista.com.pl/naming/ znajduje się sporo interesujących informacji na ten temat.

– product manager

Product manager to jedno z tych stanowisk, które dają możliwość zarobienia bardzo atrakcyjnych – jak na polskie warunki – pieniędzy. Medialna pensja wynosi w tym przypadku 8500-11500 zł brutto.

– kierownik ds. marketingu

Kierownik ds. marketingu w Polsce zarabia przeciętnie 9800 zł brutto. Najniższe wynagrodzenie na tym stanowisku to ok. 6200 zł brutto, ale jest całkiem spore grono kierowników ds. marketingu dostaje więcej niż 11400 zł brutto.

– dyrektor marketingu

Średnia pensja na tym stanowisku kształtuje się na poziomie ok. 20400 zł brutto. 25 proc. dyrektorów marketingu w Polsce zarabia powyżej 23000 zł brutto. Najniższe przeciętne zarobki wynoszą w tym przypadku ok. 15800 zł brutto. Trudno tu wskazać górne granice, gdyż wysokość pensji to wypadkowa wielu czynników.