Co na rynku pożyczek pozabankowych zmienia ustawa antylichwiarska?
W końcu – wiele miesięcy czekania i Ministerstwo Sprawiedliwości postanowiło ostatecznie rozwiązać sprawę nielegalnie i szkodliwie działających spółek nazywających się instytucjami pozabankowymi. Wiele osób uważa, że nowa ustawa antylichwiarska dotyka firm oferujących pożyczki pozabankowe. Nic bardziej mylnego – nowe prawo ruguje jedynie nieuczciwą konkurencję.
Dlaczego instytucje pozabankowe chcą walczyć z lichwą?
Działania tego rodzaju podmiotów gospodarczych były nielegalne i nie pozostawiały złudzeń. Grały na emocjach i nadziejach ludzi oraz ich niewiedzy. Dzięki temu dochodziło np. do zajmowania mieszkań za długi, które pierwotnie wynosiły wielokrotnie mniej niż wartość przejętego majątku. Dlatego dla uczciwych firm oferujących np. pożyczki online na dobrych zasadach tego rodzaju rozwiązania to pomoc w walce o rzetelną konkurencję.
Jakie zmiany w prawie – będzie rzetelnie
Według nowych przepisów nie będzie już możliwości do zawyżania kosztów dodatkowych po zaciągnięciu pożyczki. Rzetelne firmy już dawno oferowały dla swoich klientów godne warunki bez opłat utajnionych. Branie pożyczek chwilówek czy pożyczek gotówkowych pozabankowych nie musiało się wiązać z ryzykiem. Działo się tak tylko wówczas, gdy dana pożyczka pochodziła od podmiotu gospodarczego o wątpliwej reputacji.
Bezpieczne zakupy na raty i limity kosztów
Jedną z najważniejszych zmian jest wprowadzenie limitów kosztów dodatkowych. Obecnie nie będą mogły one przekraczać 45% wartości całego kredytu, a przy chwilówkach zawieranych na krótki okres nawet 32%. Dzięki temu pożyczki online dobrych firm staną się jeszcze lepsze i wskażą drogę uczciwej konkurencji w przypadku pożyczek pozabankowych. Stosując się do limitów i zmian już teraz, zanim zostały ogłoszone, renomowane firmy pożyczkowe podkreśliły swoje zamiary oraz rzetelność względem klientów.
Zmiany wprowadzone przez Ministerstwo Sprawiedliwości sprawią, że wszystkie firmy zaczną grać fair i w tej samej lidze. Wszystko z korzyścią dla odbiorców.